Całoroczna oferta dla przedszkoli i szkół podstawowych

Nasze programy nawiązują do czterech pór roku. Składają się one z trzech modułów metodycznych i prowadzone są przez doświadczonych animatorów.
1. Zajęcia poznawcze – dzieci zdobywają wiedzę i informacje dzięki środkom audiowizualnym, a także grom psychoedukacyjnym.
2. Zajęcia ekspresyjne – dzieci poznają zagadnienia praktycznie, wszystkimi zmysłami, m.in. poprzez eksperymenty, doświadczenia i bezpośredni kontakt.
3. Zajęcia twórcze – plastyczne, muzyczne i in., których wynikiem będzie własna praca dziecka, którą można zabrać do domu.
W wolnym czasie dzieci mogą bawić się na świeżym powietrzu. Samodzielnie, swobodnie i bezpiecznie korzystać ze wszystkich atrakcji, które oferuje farma.
Niezależnie od pory roku czy wybranego przez Państwa tematu spotkania, odwiedzamy zagrody z naszymi gospodarskimi zwierzakami.

TEMATY PROGRAMÓW ZAJĘĆ

Koszt zajęć - 50 zł od dziecka

JESIEŃ

„Skąd się biorą frytki czyli święto pieczonego ziemniaka?”
1.Skąd się wzięły ziemniaki? Ile jest odmian ziemniaków? Czy to prawda, że po zjedzeniu surowego ziemniaka boli brzuch?
2. Wykopki i pieczenie ziemniaków oraz wspólnie przygotowywanie domowych frytek.
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

„Spiżarnia pełna przysmaków”
1. Jak przygotować przetwory na zimę? Czy pasteryzacja pochodzi od pasternaka? Co to jest wekowanie, kiszenie i konserwowanie? Jak zmieścić dynię w słoiku?
2. Zbiory owoców i warzyw.
3. Przygotowywanie przetworów na zimę (dynia, pikle, papryka) – samodzielne robienie weków przez dzieci.
4. Przyrządzanie pysznego koktajlu warzywno owocowego.
5. Obserwowanie roślin uprawianych w ogrodzie. Rozpoznawanie i zbiór warzyw.

„Andrzejkowe wróżby”

W programie:

  • Wróżby andrzejkowe kozy Heli
  • Marzenia za jednego ziemniaka u świniaka
  • Kim zostanę w przyszłości? - królicze mądrości
  • "Tajemnicze pudełko" -wróżki Wełenki
  • Niewidzialne wróżby kocicy Malwinki

 


ZIMA

„Śpią czy nie śpią, oto jest pytanie?"
1. Czy stary niedźwiedź mocno śpi? Czy roślinom jest ciepło pod śniegiem? Gdzie śpi łoś? Gdzie zimują żaby? Co robią w zimie ślimaki?
Prezentacja miejsc, w których zimują zwierzęta.
2. Dzieci przygotowują pokarm dla zwierząt: siano, ziarna, smakołyki dla sikorek itp.
3. Budowanie z drewna karmnika dla ptaków.

„Ta choinka, ta zielona”
1. Kiedy pojawiła się u nas choinka? Czy zawsze były prezenty? Gdzie mieszka Mikołaj? Czy w Afryce jedzą karpia? Opowiadanie na temat tradycji bożonarodzeniowych w Polsce.
2. Pieczenie i ozdabianie świątecznych pierniczków.
3. Warsztaty bożonarodzeniowe – robienie  ekologicznych ozdób świątecznych.
4. Wizyta św. Mikołaja z workiem niespodzianką.

W okresie zimowym zapraszamy Państwa na imprezy choinkowe z ogniskiem (jednorazowo może w nich uczestniczyć całe przedszkole), wigilie, a także Bal balonów, Bal maskowy w karnawale.

 

WIOSNA

„Na wiejskim podwórku”
1.  Jak żyją zwierzęta gospodarskie? Co jedzą, co piją, na czym polega ich pielęgnacja? Czy warchlak to to samo co prosiak? Jakie obrzędy związane są z wiosną?
2. Spotkanie  ze zwierzętami. Dzieci zwiedzają zagrody, mogą dotknąć i nakarmić zwierzęta, a także pomagają w ich pielęgnacji.
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

„Pierwsze listki”
1. Na czym polegają kolejne etapy rozwoju roślin? Co sprzyja wzrostowi roślin? Dlaczego marchew rośnie nacią w górę, a korzeniem w dół? Jak są uprawiane rośliny? Jak rośliny się budzą z zimowego snu i na czym polega ich pielęgnacja? Gdzie jest grządka, a gdzie sad?
2. Rozpoznawanie roślin. Dzieci zwiedzają ogród, sad i grządki. Mogą własnoręcznie zasadzić roślinę.
3. Zabawy muzyczne z rozpoznawaniem śpiewu różnych ptaków.
4. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

„Pada, pada deszcz”
1. Co to jest woda? Dlaczego woda jest mokra? Czy można oparzyć się lodem? Pod jakimi postaciami można ją znaleźć w przyrodzie? Jakie zjawiska atmosferyczne są charakterystyczne dla wiosny? Jak oszczędzać wodę? Jakie jest jej znaczenie dla życia?
2. Dzieci biorą udział w arcy ciekawych eksperymentach związanych z wodą. Odwiedzamy również nasze ryby pływające w stawie poznając w ten sposób środowisko wodne.
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.
 

LATO

„Kolory i odgłosy łąki”
1. Kto mieszka na łące? Kiedy po łące skaczą zające? Czy krety widzą? Co to jest ekosystem, łańcuch pokarmowy? Jak wygląda rozwój żaby od kijanki do dorosłego osobnika?
2. Podczas wyprawy na łąkę dzieci będą łapać owady, a następnie obserwować owady pod mikroskopem.
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

„Śniadanie na trawie”
1. Jak zorganizować sympatyczny piknik za miastem? Co zabrać? Po co właściwie jemy? Czy witamina to jakaś roślina? Jakie są zasady zdrowego żywienia?
2. Zbieranie owoców z krzaków.  Robienie truskawkowego deseru, ubijanie śmietany i wspólny piknik na świeżym powietrzu.
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

„W zdrowym ciele, zdrowy duch”
1. Czy warto się ruszać? Co jest lepsze – plac zabaw czy konsola do gier? Jak wysoko może podskoczyć człowiek? Kto pływa szybciej: człowiek czy ryba? Prezentacja dyscyplin sportowych, ciekawostki.
2. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: zabawy z piłką, skakanką i inne swobodne zabawy na placu zabaw
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

„Gdzie schował się skrzat?”
1. Co to jest ekologia? Ile śmieci zmieści się na naszej planecie? Jak długo biodegradacji ulega papier, plastikowa butelka i aluminiowa puszka? Spotkanie z EkoSkrzatem, który wyjaśni dzieciom znaczenie ochrony środowiska i zasady utylizacji śmieci.
2. Wędrówka po okolicach oraz szukanie ukrytych skrzatów i zabawa w chowanego na terenie farmy
3. Warsztaty plastyczne w trakcie których dzieci przygotują pamiątki, które zabiorą ze sobą do domów.

© CzteryPory.com'2011